... Gasilci!
Povsem gasilski mesec se je začel z sektorsko vajo na OŠ Jožeta Krajca Rakek, kjer sem kot sektorski poveljnik vodil vajo na temo evakuacije, iskanja in gašenja. No, če smo pošteni je evakuacijo že izvedlo osebje šole, nam je preostalo samo še preverjanje spiska in usklajevanje z vodjo evakuacije na šoli. Letos je sama evakuacija potekala resnično tekoče in točno po požarnem načrtu. Scenarije je zajemal še reševanje pogrešanih učencev, učiteljice in kuharice, kateri so bili zatečeni nekje v šoli. Istočasno so drugi notranji napadi izvajali gašenje požara v kuhinji. Zaradi lažjega vodenja in dela je bilo delovanje enot razdeljeno na tri sektorje. Od tega sta dva zajemala gašenje in reševanje, tretji pa je bil namenjen samo bolničarjem.
|
... GVV-1 na zadnji vaji ... |
|
... delovno mesto prvič, prvovrstna pisarna na svežem zraku
z dinamičnim in včasih eksplozivnim delom ... |
|
... iznos poškodovane kuharice ... |
|
.... vodja sektorja A, notranji napadi za gašenje in reševanje ... |
Že teden kasneje je bila sektorska vaja na podružnični osnovni šoli Rudolfa Maistra na Uncu. Scenarij podoben, požar v 2. nadstropju v sobi arhiva, pogrešana učenec in učiteljica. Problem predstavlja lokacija OŠ, katera leži v strnjenem vaškem centru poleg cerkve in župnišča. Plato za delovanje gasilskih enot je res omejen, dodatno še z evakuacijskim mestom in parkiriščem za zaposlene. Problem predstavlja tudi napajanje iz hidrantov, kateri so vsi na isti vodovodni cevi (enote si dobesedno "kradejo" vodo), zato je potrebno paziti oziroma dati prioriteto notranjim napadom. Da ne govorim o njihovem stanju, ki je katastrofalno! Tako, da je bilo parkiranje dveh GVC in še dveh manjših vozil prava umetnost ... če smo že pri dveh GVC-jih, tule je imel naš Renault svojo prvo vajo.
|
... delovno mesto drugič, posvetovanje in vodenje notranjih napadov ... |
|
... hidranti niso ravno v odličnem stanju ... |
Dva dni pred vajo na POŠ RM Unec smo na sedežu EURO GV v Mali Bukovici izvedli prevzem našega novega vozila GVC 16-25 na podvozju Renault Midlum. O samem prevzemu nebi izgubljal dosti besed, saj smo imeli kar veliko stvari za pregledati, prekontrolirati in preizkusiti. Po prevzemu nas je na Rakeku čakal fenomenalen sprejem: pred vstopom v sam kraj so operativci z vodnimi curki ustvarili slavolok, pred gasilskim domom pa nas je pričakala še mladina z napisom Dobrodošel doma. Mislim, da mi ni treba poudarjati, da smo prihod novega vozila dostojno proslavili v gasilskem domu?
|
Pregled vozila pred EURO GV ... |
|
... podpis prevzemnega zapisnika ... |
|
... ter zdravica novemu vozilu z željo po dobrem delovanju ... |
|
... sprejem na Rakeku ... |
|
.... proti gasilskemu domu ... |
|
... pred gasilskim domom ... |
|
... drugi dan je bil že opremljen in pripravljen na operativno delovanje ... |
Skupaj z Renatom sva sodelovala tudi na dveh tekmovanjih, in sicer na njihovem 5. Gasilskem izzivu v Idriji, pred parim dnevi pa še v Šenčurju na Fire Combat-u. Tekmovala sva brez treningov in čisto za svoj "lušt", obe tekmi pa sva končala med prvo tretjino tekmovalcev, tako kot to midva že znava. Sem pa obe tekmi končal, bolje rečeno začel, s poškodovano (pretegnjeno) mišico. Res konkretne bolečine kot nagrada za premagano progo ... kako že pravijo: srčen pa trčen!? FC že poznate, zato nekaj besed o Izzivu. Proga je bila domiselno in res zanimivo zastavljena: po lestvi na stolp, nato je vsak na stolp povlekel B cev zvito v kolut, sledil je spust po vrvi - vendar ne do tal, vmes je bilo "okno" skozi katerega si mogel vstopiti na notranjo stran stolpa. Po spuščanju je sledil prenos poškodovanca - lutke (spet vsak svojega), nato pa spet nazaj pod stolp vsak po svojo plinsko jeklenko. Jeklenko si mogel nato skozi preostal del proge (tunel in taraba) prenesti do B cevi. Tu je čakal še zadnji preizkus in sicer vleka polnega B cevovoda in zbijanje tarče.
|
... nastop na 5. Gasilskem izzivu v Idriji ... |
|
... po končanem nastopu na FC Senčur ... |
Imeli smo tudi že prve operativne vaje namenjene delu z GVC 16-25. Zastavljene so bile preko treh delovnih točk: taktika dela z GVC 16-25, spoznavanje nadgradnje in opremljenosti vozila ter delo strojnika / voznika. V dobrih treh urah so se na vseh točkah zamenjale vse tri skupine, ki so imele nato še dve praktični vaji ... gašenje s klasičnim napadom, ter gašenje z VT napadom.
|
.... spoznavanje z opremo v in na vozilu ... |
|
... |
|
... uporaba klasičnih napadov ... |
|
... gašenje vozila z VT in oskrba ponesrečenca ... |
Na povabilo WEBO in EURO GV smo sodelovali na dveh njihovih predstavitvah, in sicer v Sežani pred ZGRS Sežana in v Dragomlju pred WEBO. Moram pohvaliti obe ekipi, ki sta res super ... mislim, da bo potrebno druženje ponoviti!
|
.... fotografiranje predstavnikov WEBO in EURO GV pred razstavljenimi vozili ... |
|
... razstavljena vozila: GVC 24-50 PGD Ribnica,
GVC 16-25 PGD Rakek in GVV-1 PGD Zavratec ... |
|
... postavljen na ogled ... |
Ni komentarjev:
Objavite komentar