Band of brothers

torek, 25. oktober 2011

Okoli Jezerc ...

Ena izmed lepših tur, ki jih lahko opravi gornik oziroma ljubitelj gora je jesensko-zimsko obarvana krožna tura okoli Jezerc. Seveda ob dovolj zgodnji uri, da se izognemo gneči in doživimo vso to lepoto v miru. Ena izmed lepših tur? Vsaj zame in ta trenutek, dokler me ne fascinira naslednja tura! Če bi bilo še kaj snega bi doživel vse: od markiranih poti, preko brezpotja, plezalnih odsekov do krampanja po snegu … v kombinaciji z vremenom. Fenomenalno!
Začetek ture je na Rudnem polju, točneje na parkirišču pred vojašnico na Pokljuki. Če boste iskali smerokaz za Viševnik ga ne boste našli, usmerja nas tabla za Triglav. Po gozdni cesti se mimo vojašnice odpravimo proti smučišču Viševnik … do tu lahko v poletnih mesecih pridemo tudi z avtomobilom. Pozimi pa se izmikamo smučarskim tekačem, smučarjem in sankačem saj gre po gozdni poti tudi tekaška proga. Po levi strani smučišča, tik ob vlečnici, se povzpnemo vse do njegovega začetka tik pod Plesiščem (1790m). Skozi ozko, a strmo »dolino« (ravno grapa ji ne morem reči?) se povzpnemo do studenca Zlata voda, ki leži na manjši izravnavi obdan z macesnovim gozdom.
... prvi jutranji žarki nad Pokljuko ...
... izravnava pri studencu z jesensko obarvanimi macesni ...
... pogled proti KSA - ostal brez besed in samo užival ...
... še enkrat, tokrat malo višje ...
Skozi macesne se povzpnemo na greben, ki se višje izgubi v travnatih pobočjih Viševnika. V ključih premagamo pobočje in ponovno stopimo na greben, kateri strmo pada proti Kačjemu robu. Od tu nas loči še dobrih 10 minut hoje in že stojimo na vrhu Viševnika. Pozimi je pot bolj direktna, prav tako se ni potrebno »boriti« z ruševjem. Če pot podamo v časovnih enotah: slabi dve uri iz Rudnega polja.
... travnato pobočje Viševnika ...
... pogled proti Rjavini, ki ima malo več snega kot sestrične preko Krme ..
... vrh Viševnika ...
... MDV in Triglav v ozadju ...
Sledi spust do Srenjskega prevala, katerega dosežemo po 15 minutah hoje … na Mali Draški vrh (MDV) ne vodi nobena »uradna« pot, zato vrh dosežemo z vzponom po grapi – katere pričetek je nasproti smerokaza. Lahko pa si najdete svojo pot … po želji. Po pol ure prebijanja skozi razbito skalovje dosežemo vrh, pravzaprav sta dva vrha … višji je zahodna glava (proti Velikemu Draškemu vrhu, 2132m). Spust lahko opraviš po že opravljeni poti ali pa se odločiš za še lepšo varianto – zahodni greben, kateri pripelje na sedlo med obema Draškima vrhovoma. Obe varianti dobre pol ure hoje. »Težaven« je samo začetni del, preko katerega je potrebno preplezati (navzdol še toliko težje), dosega II. težavnostno stopnjo. Na prevalu se grebenska pot združi s potjo, katera s Srenjskega prevala pripelje pod MDV … od tu nadaljujemo po ozki, komaj vidni stezici, ki pelje večinoma naravnost proti vrhu VDV. Za lažjo orientacijo: ne smemo se preveč oddaljevati od robu stene, katera prepadno pada v Krmo! Razgledi so prekrasni! Časovno: 1 ura s prevala med obema vrhovoma. Sestop naredimo po »običajni« poti, katera je prav tako brezpotje, v dobre pol ure naravnost na Studorski preval.
... MDV s prevala, sledimo grapi na desni ...
... pogled proti Karavankam, vidna tudi že obiskana Dovška Baba ...
... Ablanca, pod njo Jezerci ...
... na grebenu tik pred prevalom med obema DV, pogled na Triglav ...
... Veliki Draški vrh, sledimo grebenu na desni vse do vrha ...
... v daljavi se sluti Notranjska ...
Sledi še zadnji bolj temeljit vzpon, prav tako brezpoten (kot na prejšnjih dveh so tudi tu v pomoč možici), na Ablanco (2004m). Tole poplezovanje po krušljivi skali nas »stane« dvajset minut, vendar smo nagrajeni z prelepim razgledom na planino Konjščico, Viševnik, oba DV in Triglav.
... pogled na pl. Konjščico iz vrha Ablance ...
... vrh Ablance ...
... pogled na Viševnik (desno) in MDV (levo), spodaj Jezerca ...
... na poti proti Rudnemu polju, nad pl. Konjščico ...
Z vrha sestopimo nazaj na Studorski preval in od tu na Jezerca … priporočam vsaj pol ure ležanja na sončku in uživanja v okoliških panoramah. Se splača! Nadaljevanje poti je v smeri pl. Konjščica vendar stezi sledimo samo dobrih 50m, nato sledimo smerokazom za Rudno polje. Steza nas pod Viševnikom in tik nad omenjeno planino pripelje do izhodišča. Da zaključim turo v celoti: 6-7 ur … vključno z uživancijo na Jezercih.