Band of brothers

torek, 24. maj 2011

Glinščica / Val Rosandra po ferratah

Pravijo da se zločinci radi vračajo na kraj zločina ... mislim, da to še kako drži - vsaj, če sklepam po sebi in Viktorju. Lepo vreme in želja po ferratah sta naju vlekli nazaj, tokrat oborožena z znanjem o točnem dostopu in pripravljena na steno. Kljub vsemu sva vmes dvakrat na kratko zatavala, vendar se kmalu našla in varno parkirala na parkirišču pod steno. V primerjavi z nedeljo naju je tokrat pričakala prazna stena in odlične vremenske razmere - sončno vendar ne prevroče z rahlim vetrcem. Plezala kar se nama je poželelo, zaključila pa z smerjo, katera preči steno ... mislim, da se kliče Bruno Giordi ali nekaj podobnega - razgibana kot hudič! Res nekaj posebnega to plezanje po Glinščici ... vonj po mediteranu, pomešan s čistim gorskim zrakom. Pa še pogled na Trst in morje ... za ponovit!

Vstop v ferrato ...
... začetek v senci, nato čedalje več sončka ...
... počasi proti vrhu ...
... kmalu se stena resno postavi pokonci ...
... pogled proti zatrepu doline Glinščice, spredaj vas Hervati ...
... premagovanje prečnice ...
... trenutek za počitek in poziranje fotografu ...
... strmo navzgor ...
... ne nekaj mestih sva si pomagala z jeklenicami ...
... samovarovanje, spodaj vas Hervati ...
... Viktor pleza proti naslednji prečnici ...
... pogled navzdol ...
... vzpenjane po lestveniku ...
... regeneracija in užitek!
Še navodilo za dostop direktno pod steno: Avtocesto LJ-KP zapustimo na izvozu Divača, sledimo smerokazom za Lipico in Trst, prečkamo mejo na mejnem prehodu Lipica in zapeljemo skozi Bazovico. Od tu imamo dve možnosti, prva: levo za mejni prehod Pesek, od tu proti vasi Draga, San Lorenzo in končni cilj vas Hervati. Na desno se nam odpre pogled na stene, levo pa so parkirišča. Druga: iz Bazovice sledimo smerokazom za Trst in Val Rosandro/Dolino Glinščice ter približno po 5km zavijemo levo za Boljunac, po prihodu v Boljunac ponovno zavijemo levo, smerokazi nas vodijo proti San Lorenzu. Tokrat nas stena pozdravi z leve in mi parkiramo na desno. Pa veliko užitkov ob plezanju ali sprehajanju po čudoviti dolini!

1. Ha ha Bruno Biondi, Biondi.
    Obe reportaži super, sem nedeljsko šele danes prebral. Bravo. Drugič obrneva, jaz fotkam. LP Viktor

2. Pozdravljen,
    lepe slike,...upam pa da si že sam ugotovil,...vponke samovarovalnega kompleta se na jeklenicah pripenjajo tako, da je gibljivi mehanizem pri obeh vponkah obrnjen navzven-stran od stene, ker se ti lahko v določeni situaciji (udarec ob steno) mehanizem vponke odpre (bog ne daj pri obeh vponkah istočasno) in potem so lahko posledice usodne. Pripenjanje se izvede lahko tudi tako, da je ena vponka obrnjena proti steni in druga od stene (ta princip je zelo ok, če "skačeš" čez jeklenico z ene strani na drugo,...v tem primeru je vedno ena vponka 100% prav obrnjena.