Band of brothers

Band of brothers

ponedeljek, 13. december 2010

Gradiška tura, 793m

Glede na povrnjeno ljubezen do gora, visokogorja in ferat sem se odločil počasi nabaviti vso potrebno opremo za uživanje v teh lepotah - sprva samo v letnih razmerah, drugo leto pa tudi kakšna zimska tura. Nabavljal bom postopoma ... malo me stiska Kia lizing ;)

Ta mesec sem si priskrbel plezalni pas s samovarovalnim kompletom in čelado, nabavil sem tudi priročno prvo pomoč - nikoli ne veš kdaj pride prav, ali meni ali komu drugemu ... in nekaj dodatne plezalne opreme (vponke, osmice, pomožne vrvice,...). Za nekaj časa bo dovolj - za trening po feratah bo zadostovalo. Po novem letu pa imam v planu nabavit še nekaj opreme (dereze, cepin, vrvi,...) za zimske vzpone in bolj resna udejstvovanja.

Oprema: plezalni pas s samovarovalnim kompletom ...
... čelada ...
... in priročna prva pomoč

Idealna priložnost, da preizkusim opremo se je pokazala v nedeljo, ko je bilo po dolgem času nekaj lepega vremena - že skoraj malo sončka. Ala ... opremo v nahrbtnik, vzamem še malo pijače in nekaj za pod zob ... in že sem na poti proti Vipavski dolini. Obetam si malo burje in tudi malo sončka. Presenečenje - nič od tega me ne pričaka! Pa kaj, še bolje ... me ne bo premetaval in ne bo mi vroče med vzponom. Parkiram na parkirišču nad vasjo Gradišče, se preobujem in nadanem vso opremo. Zaradi zgodnje ure sem sam pod steno, kaj hočeš lepšega? Prvih nekaj 100m vodi pot skozi gozd, kaj kmalu pa ga zamenjata melišče in strmo z kamni in grmičevjem posejano pobočje. Kratek dostop kmalu pripelje do vznožja stene in prvih varoval. 

Vznožje Gradiške Ture
Levo ali desno?
Prva varovala
Že sam začetek nakaže kaj nas čaka ... zahtevna in dinamična pot, ki te ne pusti ravnodušnega do vrha. Mestoma precej izpostavljeni deli so dobro varovani s jeklenicami in jeklenimi stopami. Prav na teh mestih se odpre najlepši pogled na Vipavsko dolino in dalje proti Krasu. Po približno 20 minutah vzpenjanja ob jeklenicah dosežemo razgledno - počivalno ploščad. Dobra ideja!

Pogled navzdol ....
Ploščad sredi stene....
Vipavska dolina
S ploščadi se po manjši grapi povzpnemo do skalnatega grebena, kateri nas vodi višje do prvega manjšega vrha. Tu je "najhujše" že za nami ... kmalu se naša steza združi s manj zahtevno varovano potjo, katera prav tako pripelje iz Gradišča ... še nekaj izpostavljenih mest in že smo na vrhu. Za povratek lahko izberemo eno izmed zavarovanih poti, ali pa se preko položnejših pobočij zlagoma spustimo do vznožja. Kratek opis: kratka, zanimiva, presenetljiva in dinamična ferata. Super!

Greben
Greben navzgor ....

Malica in relaksacija na ploščadi ....



Ni komentarjev:

Objavite komentar