Band of brothers

ponedeljek, 12. december 2011

Krn, 2244m

Ponovno nas je v pogon spravila polna luna … polna luna, katera poskrbi, da čudaki vsaj za en dan postanejo normalni. Ali pa obratno, kakor želite! Nekaj problema mi je delalo vreme, ki se nikakor ni hotelo sestaviti na želene parametre: polna luna in jasno nebo , kasneje pa sonček in brezvetrje. Nobena napoved mi ni ugajala, pa vseeno se je v soboto popoldne vreme vsaj za silo sestavilo … delno oblačno, mraz, veter v sunkih in majhna možnost padavin. Ah, klinc … tudi v takih razmerah je potrebno videti gore. Po pameti in gremo!

Že nekako značilen start »odprave« ob 01:00 ponoči je zaznamovan z optimističnim razpoloženjem, še vreme nam stoji ob strani. Luna sveti na polno in nebo je skoraj brez oblačka … preveč dobro, da bi bilo res! Kar bo, pač bo: opremo v avto in gremo. Skozi celo Vipavsko dolino in nato še po Posočju nas spremlja gosta megla, katere se otresemo šele v vasi Kamno. Razmeroma ozki in strmo vzpenjajoči cesti sledimo v smeri vasi Vrsno in višje Krn. Od vasice Krn pa nadaljujemo v smeri koče na planini Kuhinja. Na parkirišču je naše motorizirane poti konec … prvi pogledi proti vrhu Krna so obetavni. Malo meglic se mota samo okoli pobeljene »kape«, nebo pa je še vedno jasno. Konec sanjarjenja … opremo nase in gremo. Mimo koče na planini Kuhinja kar pademo, dobre pol ure kasneje smo že mimo planine Slapnik (bivši vojaški zaselek, 1260mnv). Sam začetek vzpona je sprva zložen, nato pa se čedalje bolj strmo vzpenja po travnatih pobočjih. Še eno posebnost ima ta pristop: pogled iz parkirišča ti da občutek, da je do vrha Krna najmanj 5 do 6 ur, in ne 3 ure in pol. Ta občutek te ves čas spremlja in neskončno dolgega pobočja kar noče biti konec! Ko kasneje gledaš izpred Gomiščkovega zavetišča proti planinam pa ti je skoraj vse na dosegu roke … neverjetna iluzija bližine! Mimo odcepa v desno za Krnsko Škrbino (prelaz, prehod, preval, … med Krnom in Batognico) se v čedalje večjih okljukih vzpenjamo proti vrhu. Nekje pri smerokazu za zavarovano pot se začne tudi prvi sneg … sprva samo malo poprhano, nato pa v čedalje večjih količinah. Ko nam čevlji ne prijemajo več snežne podlage, se opremimo z zimsko opremo. Kako minuto kasneje nas zajame megla, katera se čedalje hitreje spušča z vrha … konec je z sanjami o polni luni in sončnim vzhodom. Skupaj z meglo nas doletita še mraz in veter, ki kar dobro režeta. Zadnjih 150 m višinske razlike do zavetišča je tako čisto zimskih, sama vidljivost se zmanjša na dobrih 10m. Na srečo se da slediti letni poti … sneg je kompakten in lepo se hodi.

Dokaz, da je bila luna!

... pri Gomiščkovem zavetišču ...
... vstop v zimsko sobo ...
Pri zavetišču je vse okovano v led in sneg … potrebno je kar nekaj truda, da se nam uspe prebiti v zimsko sobo. Nanesemo si dodatne sloje oblačil in privoščimo nekaj minut pavze … topel čaj je zakon! Med debato se odločimo, da poizkusimo nadaljevati iz vrha Krna še proti Batognici – seveda, če se bo dalo. Na vrhu razmere ne dopuščajo uživanja, tako postanemo samo za par fotografij. Med spustom proti Krnski Škrbini se vidljivost še zmanjša in kljub trudu, da sledimo grebenu se nekako »izgubimo« … ker je megla kot mleko, gosta in nepredirna, nima smisla nadaljevati in izzivati usode! Po kratkem posvetovanju se enoglasno odločimo, da ne nadaljujemo poti proti vrhu Batognice, temveč  se vrnemo na vrh Krna in od tam spustimo proti dolini. Tako smo danes dvakrat stali na vrhu Krna (2244m).

... na vrhu Krna ...
... med spustom proti Batognici
... mi ni dalo miru in moral sem poizkusiti!
... na razpotju, pogled nazaj proti Krnu ...
...planina Zaslap ...
... Krn in Batognica v megli in snegu ...
...spodaj pa še vedno dobra paša ...
... planina Kuhinja ...
Avto dosežemo ravno ob pravem času, meglice se spustijo do vznožja in pojavijo se prve kaplje dežja. Odlično planiranje! Ali pa samo velika sreča … Glede na doživeto, ena izmed boljših tur! V Tolminu se ustavimo še na zasluženem kosilu, odpovem pa se »ta rosnemu« in raje ves premražen naročim čaj. Neverjeten sem!

Eni pivo, drugi čaj ...

3 komentarji:

1. Hribi net, Razmere, ta dan so pred ciljem obrnili tudi gorniki legende, IgorZlodej, JusAugustin,... Bilo je super. LP Vik

2. To pomeni samo eno ... pamet! Ne hec, imeli smo to srečo, da smo štartali ob 1:00 ponoči - ostali pa kasneje. Saj je tudi nas tik pred avtom ujel dež in še bolj grozne razmere ...

3. Danes na Hribi.net, Krn, je ena ekipa startala uro pred nami, niso šli do vrha. LP Vik